Deklaracja Ut fideles inveniamur z 2 lutego 2013 roku

DEKLARACJA UT FIDELES INVENIAMUR
opublikowana dnia 2 lutego 2013 r.,
oddana pod opiekę Matce Bożej z Quito

Ksiądz Pfeiffer przysłał nam (administratorom blogu Z Niepokalaną – przyp. PA) tę deklarację wraz z następującym komentarzem:

„Ta deklaracja z dnia 29 stycznia 2013 r., zredagowana pierwotnie w języku portugalskim przez Dom Tomasza z Akwinu, a sugerowana przez Dom Joaquima z klasztoru Dom Jahira ‘La Familia Beatae Mariae Virginis’ (Salvador, Brazylia), podpisana przez osoby przebywające obecnie w Brazylii i te, które nie mogły uczestniczyć osobiście, jest wynikiem pracy dwóch brazylijskich klasztorów, które nie straciły « dogmatu wiary ». Została napisana dnia 29 stycznia 2013 r. i ustalono, że zostanie upubliczniona światu w dniu 2 lutego 2013 r., z miasta Quito, w Ekwatorze, z powierzeniem jej opiece Matki Bożej z Quito.”

Avec l’Immaculée zwraca uwagę czytelników na nazwiska nowych sygnatariuszy, którymi są: opat Joachim Daniel (klasztor Dom Jahira), ksiądz Jan Michał Faure (FSSPX), ojciec Brendan Dardis (benedyktyn wpomagający Bractwo w ​​Stanach Zjednoczonych) i ojciec Dominik Maria of the Pilar (OP, USA). Mamy nadzieję, że zachęceni ich przykładem, wielu do nich dołączy.

Klasztor da Santa Cruz
Nova Friburgo – Brazylia
29 stycznia 2013
Święto św. Franciszka Salezego

Idąc za przykładem i nauczaniem arcybiskupa Lefebvre’a oraz abp de Castro Mayer:

„Połączeni jesteśmy całym sercem i całą duszą z katolickim Rzymem, strażnikiem wiary katolickiej oraz tradycji niezbędnych do utrzymania tej wiary, z wiecznym Rzymem, mistrzem mądrości i prawdy. Odmawiamy natomiast i zawsze odmawialiśmy podążania za Rzymem o tendencji neo-modernistycznej i neo-protestanckiej, która  wyraźnie przejawia się w Soborze Watykańskim II i po Soborze we wszystkich reformach, jakie od niego pochodzą.” (Deklaracja z dnia 21 listopada 1974 r.)

Te słowa arcybiskupa Lefebvre’a definiują nasz stosunek do „Kościoła soborowego”, który beatyfikował papieża Jana Pawła II i twierdzi, że papież Paweł VI w heroiczny sposób praktykował cnoty; ten „Kościół soborowy”, który ponawia skandal Asyżu i potwierdza nauki Vaticanum II chce włączyć je do tradycji Kościoła gardząc w ten sposób nauczaniem, definicjiami i potępieniami wszystkich Papieży z przed Vaticanum II.

Z tego powodu uznajemy, że wymagania abp Lefebvre’a, aby Rzym powrócił do Tradycji, są także naszymi wymaganiami:

„Zakładając, że za jakiś czas Rzym zgłosi się, zechce się z nami spotkać, wznowić rozmowy, wtedy ja będę stawiał warunki. Nie zgodzę się już na sytuację w jakiej znaleźliśmy się podczas konferencji. Koniec. Postawię pytania na planie doktrynalnym: Czy zgadzacie się z wielkimi encyklikami wszystkich papieży, którzy was poprzedzali? Czy zgadzacie się z Quanta Cura Piusa IX, Immortale Dei i Libertas Leona XIII, Pascendi Piusa X, Quas Primas Piusa XI, Humani generis Piusa XII? Czy jesteście w pełnej komunii z tymi papieżami i ich stwierdzeniami? Czy akceptujecie jeszcze przysięgę antymodernistyczną ? Czy jesteście za panowaniem społecznym Naszego Pana Jezusa Chrystusa? Jeżeli nie akceptujecie doktryny waszych poprzedników, rozmowy nie mają sensu. Dopóki nie zaakceptujecie zreformowania Soboru biorąc pod uwagę doktrynę poprzedzających was papieży, dialog nie jest możliwy. To bezużyteczne.” (abp Lefebvre, Fideliter, n°66, listopad-grudzień 1988, s. 12-13)

Dlatego, absolutnie nie w duch buntu, bez goryczy i bez urazy, powtarzając słowa biskupa Lefebvre’a, zamierzamy kontynuować naszą pracę w obronie Tradycji posługując się wszelkiemi środkami, które zapewni nam Opatrzność, zajmując się prowadzeniem dusz do ich zbawienia, szkoleniem kandydatów do kapłaństwa, szkoleniem zakonnic i zakonników, egzystencją katolickich szkół i wspieraniem katolickich rodzin, aby społeczeństwo ponownie oddało się pod słodkie jarzmo Naszego Pana Jezusa Chrystusa, Króla narodów i całego wszechświata.

Apelujemy do wszystkich, którzy mają ten sam ideał, aby dołączyli do nas, żeby w łonie Tradycji nie dominował ruch dążący do katastrofalnego poddania się neo-modernistycznemu Rzymowi, ruch jaki w ostatnich miesiącach wyraźnie przejawia się w listach, oświadczeniach i innych dokumentach obecnych przełożonych  FSSPX.

Z łaską Bożą i pomocą Matki Bożej, św Józefa i św Piusa X, jesteśmy pewni, że jesteśmy wierni Kościołowi rzymskokatolickiemu, wszystkim następcom świętego Piotra, a także abp Lefebvre’owi i w ten sposób jesteśmy wiernymi szafarzami tajemnic Pana Naszego Jezusa Chrystusa w Duchu Świętym. Amen. (por. I Kor. IV, 1 i nast.)

(Przebywający w Brazylii)
Wiel. Ojciec Tomasz z Akwinu OSB (Brazylia)
Wiel. Ojciec Jahir Britto, FBMV (Brazylia)
Ksiądz Ernesto Cardozo (Argentyna)
Ksiądz René Trincado (Chile)
Wiel. Ojciec Joachim Daniel, FBMV (Brazylia)
Ksiądz Józef Pfeiffer (USA)
Ksiądz Dawid Hewko (USA)

(Nieobecni)
Biskup Ryszard Williamson, FSSPX (Wielka Brytania)
Ksiądz Jan Michał Faure, FSSPX (Francja)
Ksiądz Ronald Ringrose (USA)
Ksiądz Ryszard Voigt, SDB (USA)
Ksiądz Jan Karol Ortiz, FSSPX (Kolumbia)
Ksiądz Brendan Dardis (USA)
Ksiądz Artur Vargas, FSSPX (Meksyk)
Ojciec Dominik Maria of the Pillar, OP (USA)
Ksiądz Franciszek Chazal, FSSPX (Francja)

Za: blog Z Niepokalaną. Nieznacznych korekt estetycznych (interpunkcja, etc.) dokonał Pelagius Asturiensis.

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s