Komentarz dotyczący pewnej myśli bp Fellaya

Komentarz dotyczący pewnej myśli bp Fellaya

bp Fellay5

Paweł Chaussée podał nam ostatnio przy kilku okazjach cenne informacje: myśli bp Fellaya na zakończenie kongresu w Wersalu z 6 stycznia 2013 w wątku dotyczącym publikacji listu abp Di Noi na forum Un évêque s’est levé, istotnie zasługują na publikację:

Obawiam się, że jeśli pójdziemy w kierunku zbyt wielkich teorii, przypiszemy całe dobro lub całe zło nie wiadomo komu. Nie, to nie jest rodzaj pytań, na które będziemy musieli odpowiedzieć, gdy staniemy przed Bogiem u schyłku naszego życia. On nie zapyta nas: „Zatem, czy wierzyłeś, że koniec świata miał nastąpić w 2012 roku, 21 grudnia?” Nie, to nie taki rodzaj pytań nas oczekuje. Nie bardziej niż na temat Pawła VI czy Soboru. Paweł VI odpowie przed Bogiem za to, co zrobił, i to nie my odpowiemy za niego. Natomiast to, co my zrobiliśmy, co powiedzieliśmy, to za to odpowiemy.”

Komentarz:
Blog Avec l’Immaculée uważa tę myśl za szokującą. Ten dyskurs jest nowy w ustach przełożonego Bractwa. Przeciwnie, uczono nas zawsze w kaplicach Bractwa, że mamy poważny obowiązek kształcenia się. Otrzymaliśmy sakrament bierzmowania. Bierzmowany musi się kształcić, aby dobrze bronić swojej wiary. Mamy też obowiązek apostolstwa. Doktryna i prawda nie mogą pozostawać w ukryciu.

Mówi się o beatyfikowaniu strasznego papieża: Pawła VI. Naszym obowiązkiem jest zbadanie życia tego papieża, aby ujawnić ohydę tej kanonizacji. Naszym obowiązkiem jest też dokładne poznanie soboru, aby  zrozumieć obecny kryzys…

A teraz, gdy bp Fellay mówi i postępuje odwrotnie do tego, co mówił i robił w przeszłości, naszym obowiązkiem jest podwojenie wysiłków w celu  uzupełnienia niedostatków jego władzy i milczenia, a nawet wieloznacznych czy złych słów niektórych kapłanów Bractwa. Gdzie są prace Bractwa na temat zasadności kanonizacji Pawła VI? Dlaczego praca ks. Villi nie jest rozprowadzana?

Na Sądzie Ostatecznym, Nasz Pan zażąda od nas zdania sprawy z naszego udziału w walce, która ma miejsce między dwoma państwami, Boga i szatana: „Ty, którego obdarzyłem bardziej niż innego, dając jemu [sic!, winno być tobie – przyp. PA] zrozumienie kryzysu w Kościele, dobrą doktrynę i dobre sakramenty, cóż uczyniłeś z tymi wszystkimi łaskami? Czy wykorzystałeś je, by ratować twych braci? Czy broniłeś prawdy?” Poprosi nas o zdanie sprawy z niewykorzystanych talentów. Grzech zaniedbania istnieje! Na Sądzie Ostatecznym, będziemy uznani za winnych przez Pana Jezusa, jeśli mogliśmy publicznie wypowiadać się przeciwko kanonizacji wroga Kościoła, a pozwoliliśmy na ten skandal w milczeniu.

Będziemy uznani za winnych jeśli mogliśmy krytykować Vaticanum II i w ten sposób bronić Kościoła, a nie zrobiliśmy tego.

Bp Fellay, przez tę myśl, jest w trakcie wprowadzania polityki milczenia na temat modernistycznych błędów. Przygotowuje umowę z Rzymem, wydaje się, że aprobuje tu słowami skrytymi abp Di Noię, gdy ten prosi Bractwo o umiarkowanie swojej krytyki. Pierwszy z sześciu warunków ogłoszonych przez kapitułę jest już poważnie atakowany, jak się spodziewaliśmy. Ten sam schemat, jak we wszystkich wcześniejszych przyłączaniach [do Rzymu – przyp. PA] zarysowywuje się: głosi się, że będzie się bronić prawdy głośno i wyraźnie, a wręcz przeciwnie, równocześnie, kompromis i milczenie powoli zapanowywują. Ta myśl bp Fellaya jest kolejnym krokiem w tym kierunku.

Z języka francuskiego tłumaczył Pelagius Asturiensis za Avec l’Immaculée.

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s